Candyland

Dit forum is opgedragen aan Candy en staat voor kracht, flexibiliteit en liefde !

IndexRegistrerenInloggen

Deel | 

Mijn poezen vriendjes

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
adrie3d
Best dog
Best dog

Aantal berichten : 110
Registratiedatum : 04-07-17

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   zo aug 20, 2017 8:06 pm

Dit is onze Lisa, ons pechvogeltje.
Ze is geboren met een te kort voorpootje,heeft een ongelukje gehad waarbij haar achterlijfje goed geraakt was,wij denken een auto of brommer of fiets we weten het niet,ik vond ze onder een struik in onze campingtuin. De da zei eerst dat haar bekken verbrijzeld waren maar na een foto gemaakt te hebben bleek er niks gebroken te zijn. Het was zwaar gekneust,ze heeft drie weken op de stoel gelegen,kwam er alleen af als ze naar de bak moest. Ze is zo 'n makkelijke poes je hoord er niet,en blijft echt liggen tot ze beter is.
Na een tijdje stond ze zo erg te miauwen voor de deur, dat ik al hoorde dat het niet pluis was. En ja hoor weer bingo ze had het pootje wat te kort was,zo verbrijzeld dat haar pootje en de schoudertje geamputeerd moest worden,weer een week op haar stoel gelegen met aardig wat hechtingen erin.maar ik mocht naar zeven dagen haar verband eraf halen want de hechtingen zouden dan opgelost zijn, Lisa huppelde weer lekker rond op drie pootjes ze kon er alles weer mee doen,net toen ze nog vier pootjes had.
Maar opeens begon ze als maar te likken aan haar wond,ik gekeken zaten er toch nog een paar hechtingen in,ik de da gebeld nu het kon geen kwaad als ik haar verband er maar weer om wilde doen,dat ze er niet aan kon blijven likken,dat gedaan,maar lisa ging weer op haar stoel liggen en kwam er niet meer vanaf, wand dacht ze ik heb verband en dan ben ik toch ziek.ik heb daar zo om moeten lachen,ze bleef liggen tot het verband er weer af mocht. Het is zo 'n lief en aanhankelijk poesje. Ik ben heel trots op me pechvogeltje.
Terug naar boven Go down
Corry
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 13870
Registratiedatum : 02-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   zo aug 20, 2017 8:11 pm

ahhh wat een aandoenlijk verhaal Adrie
Terug naar boven Go down
Gertie
Super dog
Super dog

Aantal berichten : 981
Registratiedatum : 25-03-17

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   zo aug 20, 2017 8:36 pm

wat een lieverd
gelukkig is ze op 3 pootjes net zo vroelijk als op 4
hopelijk gebeurt er verder niks meer met mooie Lisa
Terug naar boven Go down
marian
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 5328
Registratiedatum : 07-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   zo aug 20, 2017 8:53 pm

Nou dat is met recht een pechvogeltje, mooie poes !
Complimenten ook dat het je nu al zo goed lukt om foto's neer te zetten.
Terug naar boven Go down
Candy
Site Admin
Site Admin

Aantal berichten : 26523
Registratiedatum : 29-12-10

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   zo aug 20, 2017 9:42 pm

Zo wat heeft Lisa veel meegemaakt, arm meisje, hopelijk gebeurt er nu niks meer met je bikkeltje, kan ze niet beter binnen blijven of vraag ik nu iets raars ?

Ik mis je liever dan dat ik je nooit had gekend..
klik hier voor mijn gedichten
Terug naar boven Go down
Astrid
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 9645
Registratiedatum : 18-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   zo aug 20, 2017 10:46 pm

Ach arme, maar gelukkig heeft ze een aardig baasje.
Terug naar boven Go down
Gerda
Site Admin
Site Admin

Aantal berichten : 14441
Registratiedatum : 01-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 7:17 am

Ach jeetje wat een schatje!

Best dog

Aantal berichten : 181
Registratiedatum : 30-07-17

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 9:15 am

Wat een lieverd
Terug naar boven Go down
adrie3d
Best dog
Best dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 11:58 am

Ja Marian ik ben wel zo dat ik het gelijk uit gaat proberen tot het me lukt, en het is inderdaad toch anders op een ipad als voor op een laptop of pc wat op het forum staat daar lukte het niet mee.
Maar met jou beschrijving voor de ipad lukte het wel. Ik was ook heel blij met jou uitleg.

Hallo Candy jij vroeg of ik Lisa beter binnen kon houden, toen ze nog bij de vorige bewooner, was liep ze al buiten dus dat was ze al gewend,ze woonde op een boerderij.
Maar bij mij loopt ze rondom het huis,maar na de aanrijding blijft ze meer in de tuin en het meeste is ze binnen ze is toch wel banger geworden om weg te gaan.
Maar Candy het was helemaal geen rare vraag hoor.
Terug naar boven Go down
adrie3d
Best dog
Best dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 1:27 pm

Dit is onze Maddie
Maddie is een maand later gekomen na Lisa,Maddie is een hele aparte poes. Wij hebben haar bij een vrouw opgehaald,die wilde Maddy kwijt, (ze was toen een half jaar oud) omdat Maddie de baas was over haar kleine hondje.Maddie was als laatste gekomen,dus moest als eerste weg.Zo kwam Maddie dus bij ons. Het klikte gelijk met Lisa daar was ik erg blij mee.
Maar na een paar dagen binnen te zijn gebleven,begon Maddie hele rare neigingen te vertonen. Je mocht haar niet meer aanraken of je kreeg een behoorlijke haal met haar nagels van dr en blazen en nog eens blazen. En daarna vloog ze zo me gordijnen in,en liep zo naar boven in de gordijnen ik dacht wat krijgen we nu weer voor fratsen. Ze werd steeds wilder,ik dacht ze wil naar buiten die hou ik zo echt niet meer binnen. En ja dat vond mevr wel beter om naar buiten te mogen gaan. Maar als ze binnen kwam ging ze gelijk naar boven en niet gezellig bij ons beneden in de huiskamer.
Dat vond ik wel jammer,ik kreeg wel het idee dat  haar moederpoes gedekt is geweest door een wilde kat en dat zit gewoon in Maddie haar gene,vriendelijker is ze nooit geworden. Na een half jaar dat ze bij ons was hebben we Lisa en Maddy samen op een dag laten steraliseren op aan rade van de da om het te gelijk te laten doen,want dan hadden ze samen het zelfde luchtje en samen zijn ze ziek,zo gezegt zo gedaan. Maar daarna kwam er weer een probleem bij,  Maddy wilde niks meer te maken hebben met Lisa, daar was Lisa ook niet blij mee die begreep er niks meer van waarom Maddy zo raar deed. 
Maddy begon ook uit te halen naar Lisa daar waren we helemaal niet blij mee. Ik had aan de dierenarts gevraagd of dit vaker voor kwam, dat de een de ander niet meer accepterde. Hij wist ook niks te zeggen wat hier nu de rede van was.b Maddie ging helemaal haar eigen weg in huis, ze gaat naar buiten komt alleen binnen om te eten en gaat naar boven ze wil liever alleen zijn. Maar later werd het nog erger met haar, nu ging ze ook midden in de nacht een kabaal maken van je welste om dan ook naar buiten te willen gaan. Dat wilde ik helemaal niet datze s'nachts weg ging.
Het was niet meer te harde hele nachten ging ze te keer om maar naar buiten te gaan.
Ja wat moest ik daar nu weer mee,ik had twee opties ik kon haar haar zin geven of dat ik ze naar het asiel zou gaan brengen, als ik haar weg zou gaan brengen,zou dat voor Maddie een ramp zijn daar mag ze niet naar buiten toe of misschien heel af en toe,daar word ze een tijger en is ze niet meer te handteren, en het aller ergste zou ze een spuitje kunnen  krijgen.Maddy zou heel ongelukiig worden daar dat weet ik al van te voren. Ik heb voor het eerste gekozen,we hebben Maddy haar zin gegeven,ze loopt veel buiten ze blijft altijd in de buurt, als we de honden uitlaten komt ze te voorschijn en loopt dan altijd met ons en de honden, mee ook bij heel slecht weer gaat ze ook mee. Zo is Maddy een hele gelukkige poes en als Maddie gelukkig is dan ben ik het ook,ze mag bij ons blijven tot het einde.
Terug naar boven Go down
Candy
Site Admin
Site Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 1:35 pm

Gelukkig hebben jullie veel geduld, fijn dat ze mag blijven, ze zal op haar manier gelukkig zijn, ook Maddy is een mooi dier.

Terug naar boven Go down
Astrid
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 9645
Registratiedatum : 18-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 1:37 pm

Ohh das wel heel erg jammer zo, en zou ze verder niet iets lichamelijks mankeren?
Terug naar boven Go down
Thea
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 2465
Registratiedatum : 12-12-14

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 5:30 pm

Wat een lieverd en Lisa kan haar goed redden op drie pootjes en als Maddie buiten gelukkiger is als binnen dan zou ik dat ook doen en heb de zelfde vraag als Astrid, ik vraag mij dat ook af of ze niet iets onder de leden heeft dat ze zo plotseling veranderde?
Terug naar boven Go down
adrie3d
Best dog
Best dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 7:06 pm

Astrid en Thea
Maddie mankeerd niks hoor ze is alleen veranderd tegenover Lisa,na haar steralesatie deed ze ook zo lelijk van als maar blazen en haar poot uitslaan naar Lisa daar voor konden ze heel goed met elkaar overweg en dat vind ik jammer maar de eerste dagen ging het wel met Maddy maar de derde dag was ze al wat gewent en toen kwam haar ware karakter al te voorschijn, wij konden haar totaal niet aaien of optillen nu nog niet dat wil ze gewoonweg niet. Ik denk dat de moeder van Maddie gedekt is geweest door een verwilderde kater. Want Maddie heeft daar de gene van mee gekregen,want een normale poes heeft niet dit karakter. Als ze haar pupetje moet hebben moet Johan eerst handschoenen aantrekken en dan met een dekentje Maddie pakken, en dan moet ik razend snel dat pupetje in haar nekje leeg knijpen,en nog lukt het haar om mij te krabbelen.ze is een tijdje terug nog na gekeken bij de da en ze is kern gezond.
Terug naar boven Go down
adrie3d
Best dog
Best dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 8:04 pm

LISA ALS DAKHAAS
Terug naar boven Go down
Corry
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 13870
Registratiedatum : 02-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 8:05 pm

Wat FIJN dat ze bij jullie mag zijn wie ze is, goed dat ze bij jullie is
Terug naar boven Go down
Candy
Site Admin
Site Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   ma aug 21, 2017 9:20 pm

Aah leuke foto's

Terug naar boven Go down
Mitzy
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 2261
Registratiedatum : 13-06-15

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   di aug 22, 2017 8:08 am

Adrie,wat een plaatjes
en wat een verhalen,complimenten hoe jet het doet met zoveel dieren!
Terug naar boven Go down
Gertie
Super dog
Super dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   di aug 22, 2017 12:00 pm

wat een aparte mooie kat.
laatst was er een onderzoek in Engeland naar het gedrag van katten als ze buiten zijn. ze zijn geen roedeldieren en accepteren doorgaans weinig concurrentie. maar er was toch weinig vijandig gedrag omdat ze meestal niet tegelijkertijd op dezelfde plek zijn. ze hadden zendertjes om en bleken meestal niet ver weg van huis te zijn, terwijl de baasjes dachten van wel.
was wel interessant om te zien
Terug naar boven Go down
Thea
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 2465
Registratiedatum : 12-12-14

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   di aug 22, 2017 2:10 pm

Gertie schreef:
wat een aparte mooie kat.
laatst was er een onderzoek in Engeland naar het gedrag van katten als ze buiten zijn. ze zijn geen roedeldieren en accepteren doorgaans weinig concurrentie. maar er was toch weinig vijandig gedrag omdat ze meestal niet tegelijkertijd op dezelfde plek zijn. ze hadden zendertjes om en bleken meestal niet ver weg van huis te zijn, terwijl de baasjes dachten van wel.
was wel interessant om te zien

Dat heb ik toen ook gezien, was heel leuk om te zien wat ze nachts uitspookten mbye3
Terug naar boven Go down
adrie3d
Best dog
Best dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   wo aug 23, 2017 5:16 pm

Ja dat was inderdaad leuk ik heb alle delen gezien,het was een paar weken achterelkaar.
Ja je staat er van te kijken wat een gedragsregels er nog zijn van poezen en katers die buiten zijn.
Ze konden toch ook kilometers ver weg gaan, en een andere groep bleef weer dicht bij huis.
Ik vond het erg intersant om te zien,zo heb je toch weer een andere kijk gekregen hoe die beestjes buiten leven.
Terug naar boven Go down
Jacq.
Vip dog
Vip dog

Aantal berichten : 8676
Registratiedatum : 08-07-12

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   zo aug 27, 2017 12:17 pm

Wat lief zeg en wat hebben ze het getroffen bij jullie !
Terug naar boven Go down
adrie3d
Best dog
Best dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   za sep 02, 2017 5:17 pm

Foto 1 Hier lagen de poezen nog gezellig bij elkaar Lisa en Maddie
Foto 2 hier keek Lisa nog net in de camera.
Foto 3 Hier ligt Maddie de boel rustig te bekijken.
Terug naar boven Go down
adrie3d
Best dog
Best dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   za sep 02, 2017 5:32 pm

p

Foto 1 Maddy kruipt gauw in de speelboom van Sammie. mbye3
Foto 2 Maddie zit graag boven op de tuintafel.
Foto 3 Nogmaals Maddy overdag is het de speelboom van Sammie,maar 's avonds de speelboom van Maddy.
Foto 4 Ligt Lisa op haar favoriete plekje de krappaal,zo kan ze alles overzien. hart hart
Terug naar boven Go down
Gertie
Super dog
Super dog

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   za sep 02, 2017 5:55 pm

leuke foto's van je poezen
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Mijn poezen vriendjes   

Terug naar boven Go down

Mijn poezen vriendjes
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn "verloren" Indische vrienden uit Surabaya
» Mijn vader uit Semarang - Yap Kioe Bing
» „Ik ben bezorgd over mijn oom”
» De waarheid over brokken
» Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Candyland :: Fotoalbum Adrie-
Ga naar: